De Ploeg


Als weverij en leverancier van gordijn- en meubelstoffen geniet De Ploeg vanaf de jaren ‘50 grote bekendheid bij het Nederlandse publiek. De Ploeg werd begin jaren ’60 een van de belangrijkste vormgevers van het begrip ‘Goed Wonen’. Vanuit die gedachte is een samenwerking ontstaan met architecten, gordijnspecialisten en meubelmerken zoals Gelderland, Leolux, Vitra, Cor, Artifort, Gispen en Pastoe.

Het internationale topmerk De Ploeg staat voor ambachtelijke, kwalitatief hoogwaardige gordijn- en meubelstoffen, welke in eigen huis worden geproduceerd. De collecties geweven en bedrukte stoffen zijn volledig op elkaar afgestemd. Daarbij wordt, voor zowel de consumentenmarkt als voor de projectmarkt, de rijke traditie van het merk heel bewust doorgetrokken in een geheel eigen, innovatieve visie op wonen. Enerzijds door vast te houden aan het streven om vanuit materiaal, kleur en ontwerp het moderne interieur te vullen met zintuiglijk weldadige accenten. Anderzijds door die tactiliteit nadrukkelijk te combineren met functionele creativiteit. Naast deze cruciale criteria als toepasbaarheid en kwaliteit, stelt De Ploeg in haar marktbenadering het element ‘service’ expliciet centraal.

Christel Brands De Ploeg

Christel Brands

Onze missie is helder: kwalitatieve gordijnstoffen maken voor iedereen die sfeer in het interieur even belangrijk vindt als functionaliteit. We spelen in op hedendaagse trends en kunnen snel reageren op vragen uit de markt.

Inspiration Tour spreekt ons vanaf het begin al erg aan, de combinatie van samenwerkende A-merken, de service van woonretailers en het geven van interiueradvies aan consumenten maken het een zeer krachtig concept waar wij graag aan deelnemen.

Christel Brands
Marketing manager
De Ploeg